سلام . من در خانه یک پکیج بوتان optima 24000 دارم که سال دومش هست. الان یک مشکل عجیبی که برایش پیش آمده این هست که آب شیرها گرم هست اما بخش مربوط به شوفاژ زیاد گرم نمیشود. با این وجود لوله خروجی مربوط به شوفاژها بسیار داغ هست و لوله برگشت از شوفاژها سرد هست. دماسنج روی دستگاه هم جدود 60 تا 80 درجه را نشان میدهد!
سعی کردم شوفاژها را هواگیری کنم. که هوا نگرفته بودند و بدون وقفه آب از شوفاژ خارج می شد. مقدار زیادی از آن را تخلیه کردم و دوباره فشار دستگاه را به 1.5 رساندم و دستگاه را ریست کردم.
اما تاثیری نداشت . چراغ های روی دستگاه ، یا صدای راه افتادن فن دستگاه هم نرمال هستند و خطای خاصی گزارش نمیدهد و غیرعادی نیستند.

2-مورد دیگر اینکه یک بار حتی دستگاه را کامل خاموش کردم و از برق هم کشیدم و حدود یک ساعت هم صبر کردم. با وجود اینکه شوفاژها سرد بودند و آب شیرها هم سرد شده بود اما دماسنج دستگاه همچنان 80 درجه را نشان میداد ! و حتی به جای پایین آمدن بالاتر هم رفت. آیا امکان دارد دماسنج خراب شده باشد و دستگاه برای جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد دمایش شوفاژها را گرم نکند ؟
3-آیا امکان دارد مسیر دودکش مسدود شده باشد و آب گرم کار کند اما روی کار شوفاژها اختلال ایجاد شود ؟ یا اگر مشکل از دودکش باشد هر دو سمت بد کار خواهند کرد ؟