گروه خبری gsm: شرکت مایکروسافت امتیاز جدیدی را به نام خود به ثبت رسانده است که بر اساس آن این شرکت بزرگ نرمافزاری میتواند تلفنهمراه جدید با بدنه کشویی طراحی و تولید کند.

به گزارش فارس، گوشیهای کشویی محصولی جدید محسوب نمیشود و از زمان تولد آنها مدت زیادی میگذرد، اما مجوز مایکروسافت در این زمینه به گونهای است که تفاوتهای فراوانی را شامل میشود و میتواند تولید محصولی متفاوت نسبت به مدلهای مشابه موجود در بازار را باعث شود.

گوشیهای کشویی که هماکنون در بازار فروخته میشوند به گونهای طراحی شدهاند که نمایشگر از روی صفحهکلید سختافزاری به سمت بالا حرکت میکند که طرح جدید مایکروسافت کاملاً با این روند متفاوت است.

در طرح ثبت شده توسط مایکروسافت توضیح زیر آورده شده است: «ابزارهای ارتباطی همراه که به صورت کشویی ساخته میشوند، یک بخش متحرک را در خود جا دادهاند. این نوع ابزارها که هماکنون در بازار به فروش میرسند دو بخش مجزا دارند که نخستین بخش آنها نمایشگر و بخش دوم هم صفحهکلید سختافزاری است.»

در گوشیهای کشویی دستکم یکی از دو بخش یاد شده به صورت متحرک ساخته میشوند و این در حالی است که معمولاً بخش اول، بخش دوم را پوشش میدهد و بر این اساس در غالب گوشیهای کشویی صفحهکلید دیده نمیشود و در زیر نمایشگر قرار گرفته است.

بر این اساس، طرح مایکروسافت به گونهای ثبت شده است که صفحهکلید میتواند از هر بخش نمایشگر باز شود و در اصل صفحهکلید و نمایشگر به صورت مکمل همدیگر را پوشاندهاند.