دوره سردخانه فریونی   دوره بویلر و مشعل   دوره سررخانه آمونیاکی  دوره چیلر جذبی      دوره چیلرتراکمی   دوره کولرگازی اسپلیت
 
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: مراحل بازسازي يک اتومبيل آنتيک

  1. تاریخ عضویت
    2011/05/23
    نوشته ها
    333
    پسندیده
    5
    مورد پسند : 7 بار در 7 پست
    نوشته های وبلاگ
    41
    میزان امتیاز
    0

    مراحل بازسازي يک اتومبيل آنتيک

    #1 2011/10/18, 23:27
    نام اتومبیل : کرایسلر
    Chrysler
    مدل
    ویندسور Windsor
    سال ساخت : 1948
    مدت زمان بازسازی : دو سال
    (شهریور 1382 تا شهریور 1384)
    مالک اتومبیل : سازمان میراث فرهنگی کرمان
    بازسازی کننده : هاشم نساج کریمی کارشناس اتومبیل های قدیمی و تاریخی
    محل بازسازی : کرمان , مشهد
    این اتومبیل از سال 1340 تا سال 1382 در گوشه یک باغ تاریخی بصورت متروک رها شده بود .
    بعدها این باغ در اختیار سازمان میراث فرهنگی کرمان قرار گرفت .
    ظرف مدت 42 سال تقریبا 60 درصد اتومبیل نابود شده و از بخش های داخلی و موتوری چیزی باقی نمانده بود .

    زیر کاپوت شکسته و صدمه خورده اتومبیل فقط یک موتور و پروانه باقی مانده بود
    و از رادیاتور , دینام , استارت ، کاربراتور , دلکو و بطور کلی لوازم جانبی موتور
    چیزی به چشم نمی خورد .

    در تابستان 1382 بدستور رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی کرمان
    و پیگیری مسئولین آن سازمان بازسازی اتومبیل زیر نظر آقای هاشم نساج کریمی آغاز گردید
    بهتر است بقیه داستان را از زبان ایشان بشنویم
    برای بازسازی ابتدا مطالعات بسیاری صورت گرفت .
    بدین معنی که ضمن بررسی کامل وضع باقیمانده ,عکس های متعدد از داخل و خارج اتومبیل تهیه کردیم .


    اتومبیل آسیب زیاد دیده بود .
    طی سال های گذشته بر اثر زلزله بخشی از دیوار گلی باغ روی اتومبیل فرو ریخته
    ضمن وارد کردن صدمه به سقف و اطاق مقدار زیادی خاک و آوار به داخل اتومبیل ریخته شده بود
    ابتدا به کمک کارگران حدود 300 کیلو خاک و خاشاک و آوار 40 ساله را با بیل از درون اتومبیل تخلیه کردیم .


    لاستیک های اتومبیل ظرف این مدت شکسته و بصورتی خشک و محکم به رینگ چسبیده بود
    ناچار شدیم آنها را با استفاده از فرز قطعه قطعه کنیم تا رینگ ها آزاد گردد
    با تعدادی لاستیک مستعمل مجزا اتومبیل را قابل جا به جایی کردیم .
    ابتدا با شیلنگ آبی قوی تمام قسمتهای داخلی , بیرونی و زیرین را بدقت شستشو دادیم
    بطوریکه گل و لای فراوان از قسمتهای مخفی اتومبیل خارج شد .
    این شستشو بدان سبب صورت گرفت که قسمتهای صدمه خورده و پوسیده مشخص شود
    ابتدا موتور اتومبیل پیاده شد و به تعمیرگاه فرستاده شد .

    سپس بخش های مختلف نظیر درب ها , گلگیرها , کاپوت و رکاب ها را پیاده کردیم .


    صافکاری اتومبیل با وسواس و دقت زیاد انجام شد
    تمام قسمت های آسیب دیده مرمت و بازسازی گردید و سپس قطعات پیاده شد و بصورت مجزا روی بدنه سوار شد
    تا از صحیح بودن درزها و قوس های بدنه اطمینان پیدا کنیم .

    بجای رادیاتور به یغما رفته یک رادیاتور جدید توسط یک رادیاتور ساز قدیمی ساخته شد .

    برای اطمینان از عدم پوسیدگی های مخفی و نیز صاف بودن بدنه تمام اتومبیل بصورت آهن درآمد .

    کارگران نقاش با دقت بکار گرفته شدند تا با بتونه کاری صحیح بدنه را آماده ته رنگ نمایند .

    بدلیل بزرگی و وسعت کاپوت جلو وعقب هر قسمت مجزا پیاده شد تا کار بتونه کاری بهتر انجام شود .

    بموازات انجام کارهای فوق , قطعات شکسته و گم شده بدنه از طریق قالب گیری , ریخته گری و آبکاری ساخته می شد که این بخش سخت ترین قسمت بازسازی بود
    بعنوان مثال از یک دستگیره اصلی باقیمانده دوازده عدد قالب گرفته شده ریخته گری می شد و پس ازپرداخت کاری و آبکاری پهار عدد از بین آنها انتخاب و بقیه را کنار می گذاشتیم .

    تعمیر موتور قدیمی بخشی دیگر از کار بود .
    طی سالهای گذشته شمع های روی موتور را باز کرده و برده بودند
    به همین جهت آب باران در رطوبت و خاک به درون سیلندرها نفوذ کرده و پیستون ها بدلیل زنگ زدگی سیلندر و رسوب املاح به سیلندر چسبیده بودند
    بطوریکه ناچار پیستون ها را با قلم و چکش شکستیم
    تمام قطعات موتور پیاده شد و توسط استاد کاری ماهر بنام آقای محمد علی فروزش در کرمان تعمیر شد .
    بسیاری از مردم کرمان که طی سالها لاشه این اتومبیل را دیده بودند با شگفتی و شادی اتومبیل بازسازی شده را تماشا می کردند
    و همین شادی ها و تحسین ها پاداش من بود
    و خستگی دو سال کار را ازتنم زدود .
    این کوچکترین کاری بود که برای ایران عزیز و بخصوص شهر آباء و اجدادی ام انجام دادم .
    و اینک در باغ موزه هرندی و در محلی مناسب به معرض تماشایعموم گذاشته شده است .


    قبل از بازسازی بعد از بازسازی





    ویرایش توسط norasteh : 2011/10/18 در ساعت 23:37
    مجری تاسیسات ساختمانی و صنعتی
    norasteh آنلاین نیست.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دماي سردخانه چند درجه سانتيگراد بايد باشد ؟
    توسط hossein-khazaeii در انجمن تهویه و سرمایش
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2014/02/08, 14:28
  2. بیل گیتس به دنبال بازسازی توالت هاست!
    توسط meybotyhvac در انجمن پمپاژ و تصفیه
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2012/02/07, 10:38
  3. اجرای تعمیرات و بازسازی تاسیسات مکانیکی
    توسط meybotyhvac در انجمن امور صنفی و مهندسی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2011/06/23, 15:30
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2011/05/27, 00:10
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2011/05/23, 08:43

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •