دوره سردخانه فریونی   دوره بویلر و مشعل   دوره سررخانه آمونیاکی  دوره چیلر جذبی      دوره چیلرتراکمی   دوره کولرگازی اسپلیت
 
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: مشروح نشست نقد و بررسي فيلم «شكارچي شنبه»

  1. تاریخ عضویت
    2011/06/03
    نوشته ها
    630
    پسندیده
    29
    مورد پسند : 25 بار در 16 پست
    نوشته های وبلاگ
    243
    میزان امتیاز
    0

    مشروح نشست نقد و بررسي فيلم «شكارچي شنبه»

    #1 2011/11/17, 07:06
    محمد قهرماني در خصوص اكران عمومي فيلم اظهار داشت: قصد داشتيم در سال جاري، فيلم را بعد از 2 سال توليد در گروه هنر و تجربه اكران كنيم كه با بررسي ها هيئت مديره، با اين نوع اكران موافقت نشد و پس از آن با شركت پخش فيلم «جبرئيل» با توجه به كاري كه در مورد پخش فيلم «پايان نامه» داشتند، وارد مذاكره شديم، و به توافق رسيديم كه مسئوليت اكران را برعهده بگيرد.

    نشست نقد و بررسي فيلم «شكارچي شنبه» در آستانه اكران عمومي فيلم در خبرگزاري فارس برگزار شد. در اين نشست، «پرويز شيخ طادي» (كارگردان)، «محمد قهرماني» (تهيه كننده)، «اميريل ارجمند» و «آرينه ساكوسيان» (بازيگر)، «مصطفي سلطاني» (مجري طرح) و «محمود گبرلو» (منتقد سينما) حضور داشتند و فيلم را از ابعاد مختلف مورد بررسي قرار دادند.

    * اكران «شكارچي شنبه» در سالن هاي حوزه هنري و شهرداري

    در ابتداي اين جلسه محمد قهرماني در خصوص اكران عمومي فيلم اظهار داشت: قصد داشتيم در سال جاري، فيلم را بعد از 2 سال توليد در گروه هنر و تجربه اكران كنيم كه با بررسي ها هيئت مديره، با اين نوع اكران موافقت نشد و پس از آن با شركت پخش فيلم «جبرئيل» با توجه به كاري كه در مورد پخش فيلم «پايان نامه» داشتند، وارد مذاكره شديم، و به توافق رسيديم كه مسئوليت اكران را برعهده بگيرد.

    وي افزود: البته غير از آن هم با آقاي سرتيپي در فيلميران مذاكراتي داشتيم كه فيلم در گروه مخاطب خاص اكران شود و آن مخاطب خاص هم تعدادي از سينماي آزاد و تك سانس را شامل مي شد كه آن نظر ما را تأمين نمي كرد؛ لذا جهت ديده شدن فيلم، اقدامات زيادي انجام شد و سرانجام قرار شده است فيلم «شكارچي شنبه» مهر ماه در 4 سالن سينما متعلق به حوزه هنري، 4سالن سينماي شهرداري تهران و در چند سالن سينماي آزاد، شهرستان ها نيز اكران شود.

    * «شكارچي شنبه» به كشورهاي عربي اسلامي مي رود

    تهيه كننده فيلم سينمايي «شكارچي شنبه» در ادامه بيان داشت: در خصوص اكران خارجي نيز با دفتري در لبنان قرارداد بسته ايم كه امور اكران را انجام دهند، البته ما در اكران خارجي، كشورهاي عربي - اسلامي را مد نظر قرار داديم و در ضمن قرار است در مكان نمايشگاه راديو تلويزيون هاي عربي - اسلامي هم فيلم عرضه شود تا بتوانيم قراردادي نيز با اين كشورها داشته باشيم. در اين نمايشگاه به جز «شكاچي شنبه» فيلم هاي «جنگ كودكانه» (به زبان عربي) ساخته ابوالقاسم طالبي و «سينه سرخ» ساخته پرويز شيخ طادي را نيز ارائه خواهيم داد.

    * متأسفانه فيلم هاي زرد و گيشه اي اقبال بيشتري براي اكران دارند

    قهرماني با اشاره به اقدامات جهت اكران فيلم «شكارچي شنبه» گفت: با وجود تمامي تلاش ها، اكران فيلم در اختيار ما نيست و سينماداران هستند كه تصميم گيرنده ا ند، البته سينماداران نيز عمدتاً دنبال منفعت مالي هستند لذا گروه ها در ابتدا يك ارزيابي عددي و رقمي انجام مي دهند و متأسفانه كارهاي تبليغي براي فيلم ها عمدتاً سمت و سوي انقلابي و ارزشي ندارد، فيلم هايي كه جنبه هاي طنز و حتي رزد و گيشه اي صرف دارند بيشتر از سينماي جريان ساز و انقلابي ترويج و مورد استقبال قرار مي گيرند.

    مديرعامل مؤسسه فرهنگي شهيد آويني در ادامه بيان داشت: ما در مؤسسه معمولاً به ساخت آثاري مي پردازيم كه ساير تهيه كنندگان، مؤسسات و شركت هاي فيلمسازي يا به توليد آنها رغبت چنداني ندارند يا اصلاً به سراغ ساخت آن نمي روند، در واقع ابتدا بايد خلأها را شناخت و با توجه به آن خلأ هاي موجود، برنامه ريزي كرد؛ بنابراين زماني كه فيلمنامه آقاي شيخ طادي به مؤسسه و هيئت مديره ارائه شد، متوجه شديم كه اين فيلم فرآيندي شبيه ديگر آثار مؤسسه همانند «جنگ كودكانه»، «سينه سرخ» و حتي «دل شكسته» دارد و بعد اين بررسي ها فيلم نامه تأئيد شد.

    قهرماني اضافه كرد: در رصد و بررسي فيلمنامه كه قبل b
    ویرایش توسط pooria : 2011/11/17 در ساعت 07:12
    pooria آنلاین نیست.

  2. تاریخ عضویت
    2011/06/03
    نوشته ها
    630
    پسندیده
    29
    مورد پسند : 25 بار در 16 پست
    نوشته های وبلاگ
    243
    میزان امتیاز
    0

    پاسخ : مشروح نشست نقد و بررسي فيلم «شكارچي شنبه»

    #2 2011/11/17, 07:07
    *هيچ كس براي فرستان فيلم به برلين، از آن حمايت نكرد

    ارجمند خاطر نشان كرد: در زمان اكران فيلم در جشنواره فيلم فجر، مسئول روابط بين الملل به ما گفت: اين فيلم را به عنوان نماينده به «برلين» مي فرستم اما بايد يك نفر پشت فيلم باشد؛ و هيچ كس از فيلم حمايت نكرد.

    وي در پايان صحبت هاي خود با اشاره به مضمون ضدصهيونيستي فيلم گفت: خشونت فيلم در بسياري از قسمت ها تعديل شده است، حتي در شبكه bcc زماني نشان مي داد كه فرماندهي يهودي از خاطرات كودكي اش مي گفت كه پدربزرگش وي را مجبور مي كرده تا به كودكان مسلمان تيراندازي كند؛ در ضمن حس بسيار خطرناك شبيه خدا شدن در فيلم كاملاً منعكس شده و من بعد از اين فيلم توانستم به عمق نگاه بيشتري در مواجه با قضايا دست پيدا كنم.

    *بهانه جويي ها، باعث شد شيخ طادي خود براي نقش اصلي گريم شود

    مصطفي سلطاني در خصوص مراحل توليد فيلم «شكارچي شنبه» بيان داشت: به طور كلي مراحل توليد فيلم بسيار سخت بود، از بهمن ماه سال 87 كه آقاي شيخ طادي صحبت نوشتن فيلمنامه را مطرح كردند 3 نسخه از فيلمنامه نوشته شد و بعد آن مسائل انتخابات سال 88 كار را به تأخير انداخت.

    وي در ادامه بيان داشت: سرانجام متن آماده شد، بازيگران و عوامل انتخاب شدند، اما جالب است بگويم در مراحل كار ما 4 فيلمبردار عوض كرديم در حقيقت آنها تا وارد فضاي فيلم مي شدند، اعلام انصراف مي كردند و مي رفتند.

    سلطاني ادامه داد: اين ترس از ورود به اين فضا به گونه اي بود كه نقش اول فيلم، شب قبل از كليد خوردن فيلم كه قرار بود به سمت محل فيلمبرداري برويم به بهانه كمردرد از آمدن سرباز زد و ما با وجود اينكه تقبل پيش پ رداخت، آقاي شيخ طادي خود در پش ميز گريم نشست و حاضر شد خود نقش اصلي را ايفا كنند.

    مجري طرح «شكارچي شنبه» اظهار داشت: سرانجام لطف خدا بار ديگر شامل حال ما شد و آقاي نصيريان كه مشغول ايفاي يك نقش ديگر بود، كارشان به پايان رسيد و اجراي درخشان اين هنرمند در نقش «خاخام» فوق العاده بود، به ويژه كه آقاي نصيريان در تمام مراحل با شرايط ما كنار آمدند و به نظرم بي انصافي بود كه در جشنواره حتي به عنوان كانديداي بازيگري انتخاب نشدند.

    *تلاش كرديم حتي يك نخ سيگار هم اسرائيلي باشد

    سلطاني در خصوص طراحي صحنه اين فيلم هم گفت: زحمت دوستان طراح صحنه مضاعف بود و با وجود اين كه ما تنها 20 درصد را در لبنان و مابقي را در ايران فيلمبرداري كرديم اما تلاش كرديم حتي يك نخ سيگار هم آن طوري باشد كه در اسرائيل وجود دارد، دكورسازي و آماده كردن كاخ ملكه (مادرشاه) نيز باعث شد 60تا 70 درصد اصلاح برآورد داشته باشي.

    وي تصريح كرد: دولتمردان ما بر خلاف آن چه مي گويند به هيچ وجه حمايتي از اين اثر نكردند.

    *يك شبكه صهيونيستي، شيخ طادي و قهرماني را ضد يهود معرفي كردند

    وي در بخش ديگري از اين نشست، درباره اين كه برخي منتقدان معتقد اند اين فيلم ضد يهود است، گفت: در تيتراژ ابتداي فيلم، ما فيلم را به تمامي يهوديان راستين تقديم كرده ايم، درضمن در فيلم يهودي وجود دارد كه مدام دعا مي كند و مي گويد "خدايا ما را از اين افراد كه بايد و نبايد در دين يهود قرار مي دهند جدا كن".

    سلطاني در پايان گفت: جالب است بدانيد در سال 88 كه اين فيلم در جشنواره فيلم فجر اكران شد در يكي از شبكه هاي صهيونيستي عكس آقايان شيخ طادي و قهرماني را نشان دادند و گفتند اين افراد ضد يهود هستند.
    pooria آنلاین نیست.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2014/06/15, 11:27
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2013/03/04, 10:50
  3. پیش بینی های hvaccenter درست از آب در آمد؛ حذف کنکور کارشناسی ارشد در راه است
    توسط meybotyhvac در انجمن مراکز آموزشی مکانیک و تاسیسات
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2013/01/30, 17:44
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2013/01/30, 13:17
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2011/05/23, 11:49

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •