دوره سردخانه فریونی   دوره بویلر و مشعل   دوره سررخانه آمونیاکی  دوره چیلر جذبی      دوره چیلرتراکمی   دوره کولرگازی اسپلیت
 
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: سوال در مورد انواع روطبت زن

  1. تاریخ عضویت
    2011/10/29
    محل سکونت
    تهران
    سن
    32
    نوشته ها
    564
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 12 بار در 11 پست
    نوشته های وبلاگ
    4
    میزان امتیاز
    0

    سوال در مورد انواع روطبت زن

    #1 2012/02/20, 08:55
    لطفا انواع روطبت زن و محل قرار گیری آن در یک سیستم تهویه مطبوع را برای من نوضیح دهید؟
    MTHAMID2 آنلاین نیست.

  2. تاریخ عضویت
    2011/05/20
    محل سکونت
    تهران
    سن
    40
    نوشته ها
    156
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 36 بار در 30 پست
    نوشته های وبلاگ
    3
    میزان امتیاز
    0

    پاسخ : سوال در مورد انواع روطبت زن

    #2 2012/02/20, 20:10
    چرا از رطوبت زن استفاده می کنیم؟
    وقتی که هوا گرم می شود رطوبت بعضی آن کاهش پیدا می کند و برای آن که درصد رطوبت بعضی کاهش یابد و به حد آسایش برسدباید به داخل هوا رطوبت اضافه شود و این رطوبت زنی ممکن است با آب یا آب گرم یل بخار آب انجام شود.
    رطوبت زنی کاربردهای زیادی در صنعت دارد :در بعضی از اتاق ها و مکان ها ی خاص مانند اتاق های عمل باید زطوبت نسبی کنترل شود و حدود 45% باشد از الکتریسیته ساکن و جرقه که باعث انفجار می شود جلوگیری کند.
    رطوبت فضا در کارخانجات نساجی و ریسندگی و کارخانه تصفیه کرک باید زیاد باشد، بالا بودن رطوبت نسبی محیط در کیفیت محصولات نقش مهمی دارد در کارخانه ریسندگی چون نخ با سرعت زیادی حرکت می کند و احتمال ایجاد الکتریسیته ساکن زیاد و جلوگیری از این جرقه و آتش سوزی رطوبت محیط را بالامی بردند و در گلخانه ها، مرغداری ها ، جهت ایجاد جلوه ها ی ویژه، هتل ها ، پارک های تفریحی و تفریگاه ها ، جلوگیری از یخ زدگی در در باغات و کنترل آفات،مراکز پرورش قارچ ، مراکز چوب سازی و چوب بری ها ،جهت جلوگیری از گردو غبار و کنترل بو .
    اگر در زمستان گرمایش بدون رطوبت زنی باعث می شود که هوای داخل اتاق خشک 20f شود و شرایط اتاق به طرح آسایش نزدیک می شود مثلا اگر هوای (72-) برسد رطوبت نسبی(22c ) 72f رطوبت نسبی هوا 100% باشد و به دمای12%خواهد داشت که این تا شرایط آسایش فاصله زیادی دارد. و اکثر دمای هوا برسد رطوبت نسبی فضا 80% خواهد.f17-باشد و هوا اشباع باشد و به 2272.fcبود و این در حالی است که رطوبت نسبی مورد نیاز برای آسایش 40 تا 50% می باشد.
    انواع روش گرم کردن و رطوبت زنی:
    اگر گرمایشی بدون رطوبت زنی انجام شود:
    در این روش وقتی هوا گرم می شود نقطه شبنم هوا تغییر نمی کنئد و فقط به گرمای مخصوصی هوا اضافه می شود و گرمای نهان ثابت می ماند .این فرآیند در کوره ها و بخاری ها و رادیاتورها که تجهیزات رطوبت زنی ندارند دیده می شود.
    اگر گرمایش با رطوبت زنی انجام شود :
    در این روش گرمایش و رطوبت زنی توسط اسپری آب گرم انجام می شود هوا می تواند همزمان توسط اسپری آب گرم ، گرو و رطوبت زنی شود در طی این فرآیند آب اسپری باید جهت تامین گرمای نهان تبخیر وگرم شود معمولا توسط بخار این آب در یک مبدل حرارتی گرم و دائم سیر کوله می شود .و دمای اسپری آب به دلیل انتقال گرما به هوا کاهش می یابد. با اسپری آب گرم و دمای خشک و دمای تر و نقطه شبنم هر سه زیاد می شوند .
    اگر گرمایش با کویل و رطوبت زنی یا ایر واشر:
    یکی از روشهای گرمایش و افزایش رطوبت استفاده از کویل است به همراه ایرواشر است که در ساختمان های صنعتی ، هتلها، ساختمان های اداری قابل استفاده است .فرآیند کولر آبی است و اختالپی ثابت است و به علت تبخیر آب کاهش دما خواهیم داشت و از پس گرمایش استفاده می شود.B-C2)پس گرمایش ایرواشر گرمایش
    اگر رطوبت زنی با بخار آب باشد
    رطوبت زنی با بخارآب بیشتر در بیمارستان مرسوم است و بخار آب با دمای اسپری می شود ابتدا هوا با کویل 100Cو از این سیستم در تهویه مطبوع و سردخانه ی نگهداری میوه و سبزی جات استفاده می شود و رطوبت به صورت بخار اقتصادی وتمیز تر و به راحتی قابل کنترل می باشد.چون کویل ها ی حرارتی رطوبت نسبی را کاهش می دهند بهتر است رطوبت زن بعد از کویل باشد چنانچه محلی نیاز به رطوبت زنی داشته باشد .رطوبت زنی با بخار از بهترین روشهای رطوبت زنی است رطوبت زنی با بخار حداقل تاثیر را و فرآیند رطوبت زنی با بخار یک فرآیند دما (1C) روی دمای خشک هوا دارد (حدود ثابتی است و تاثیری در تغییر دمای هوا ندارد، اگر بخار رطوبت زنی توسط دیگ بخار تامین شود چون آب قبل از ورود به دیگ بخار سختی گیری می شود در این سیستم رسوبی تشکیل نمی شود .ضمنا استریل بودن بخار از دیگر مزایای آن است.
    محدودیت های رطوبت زنی در زمستان:
    فتیم که رطوبت نسبی مورد نیاز برای آسایش 40 تا 50% می باشد.اما به دلیل این که این عدد باعث عرق کردن پنجره ها و دیوارهای سرد می شود برای طراحی در نظر گرفته نمی شود.
    رطوبت 50% خواهیم داشت.22C 72Fدر نمودار سایترومتریک برای
    W1=58 GV TPP=52F(1120C)
    رطوبت ویژه اتاق نقطه شبنم است پنجره ها در روزهای سرد و یخبندان عزق خواهند 11c52f چون نقطه شبنمخواهند کرد .دیوارهای خارجی یک لایه از بخار دارند که بین گچ داخل و مشاهده لینک ها و تصاویر پس از ورود یا عضویت قرار می گیرند .به عبارت دیگر نقطه شبنم با همراهی میعان باعث می شود مه این بخار به لایه های عایق رسیده وموجب از بین رفتن و خرابی عایق ها می شوند بنابراین در رطوبت نسبی 30%برای آسایش انسان بهینه در (32 12 c)70-72fدمای خشک نظر گرفته می شود .
    مشاهده لینک ها و تصاویر پس از ورود یا عضویت
    shakhta آنلاین نیست.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. چه اقداماتي پس از سوختن كمپرسور چيلر بايد انجام داد ؟
    توسط pooria در انجمن نگهداری و تعمیرات
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2016/08/11, 11:15
  2. كمپرسور چيست؟ تعریف و انواع کمپرسور ها
    توسط MTHAMID2 در انجمن تجهیزات سرمایشی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2015/12/31, 10:32
  3. پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2014/10/02, 14:18
  4. پاکسازی مدار تبرید پس از سوختن الکتروموتور کمپرسور
    توسط shakhta در انجمن تهویه و سرمایش
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2012/03/06, 22:14
  5. سنسورهای نوری فتوالکتریک سنسور photo electric sensor
    توسط meybotyhvac در انجمن سیستم های کنترل
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2011/07/16, 10:25

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •