نقل قول نوشته اصلی توسط alirezarahi نمایش پست ها
سلام دوستان من میخوام پکیج دیواری بگیرم نمیدونم چه مارکی خوب هست اگه میشه راهنمایی کنید ممنون
برای خرید پکیج چند موضوع را بخاطر داشته باشید: 1- آیا دودکشی که قطر آن 15 سانت و مستقل بوده و تا بام رفته باشد در محل نصب پکیج وجود دارد یا خیر 2- محل نصب پکیج (مثلاً آشپزخانه به همراه اتاقهای مجاور آن که یدون درب به آشپزخانه راه داشته باشند) بیش از 140 مترمکعب حجم دارد یا خیر

اگر هردو شرط فوق برقرار باشد توصیه میکنم از پکیجهای بدون فن با دودکش یک جداره استفاده کنید (هرچند این پکیجها هوای داخل خانه را می سوزانند). چنانچه پنجره هایتان دوجداره و دارای نوارهای درزبند باشد (مانند پنجره های پی وی سی) بهتر است همیشه کمی درز باز بگذارید تا هوای احتراق تامین شود و شب که میخوابید صبح نیز بیدار شوید و مرگ خاموش به سراغتان نیاید.

اگر شرط اول برقرار بود ولی شرط دوم برقرار نبود بازهم پکیج بدون فن بخرید چون به هرحال بگونه ای نصب خواهد شد که فن بجای آنکه هوای بیرون را بکشد و جهت احتراق به داخل پکیج بفرستد هوای داخل را میکشد و هوای داخل خانه میسوزد. اینجا هم درز پنجره بادتان نرود.


اگر هیچ یک از شرایط فوق برقرار نبود آنگاه پکیج فن دار با دودکش دوجداره بخرید که در اینصورت کمی هم پیه کنده کاری و زشت کردن نما و بی توجهی به دستورالعمل شورای شهر مبنی بر غیر مجاز بودن نصب دودکش در نما را به تن بمالید تا بتوانید دودکش را نصب نمایید

حالا می رسیم به قسمت شیرین ماجرا که چه دستگاهی خوب است که با توجه به اینکه اکثر پکیجها وارداتی بوده و حدود 90 درصد قطعات دستگاه های ساخت داخل نیز وارداتی هستند و با شرایط فعلی ارز و واردات و غیره دنبال دستگاهی بروید که حالا حالاها نفت میبرند و بجایش پکیج و اتول ام و ام و ... میدهند یا جنس را با برند کره ای ولی ساخت و مونتاژ کشور خودشان می دهند.
ضمناً هر مارکی هم که باشدحدود هر دو یا سه سال یکبار باید مبدل آب گرمش را عوض کنید من جای شما باشم هر مارکی را که می گیرم حتماً یک مبدل آب گرمش را هم می گیرم.

گول تبلیغات کارکردن در کمترین فشار آب را هم نخورید که اختلاف فشار آب برای پکیج معمولی و پکیجی که ادعا میشود با فشار پایین آب هم کار میکند حداکثر فقط یک متر ستون آب است. (در بعضی مدلها 50 سانتیمتر)