ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    SAMI
    تاریخ عضویت
    2011/05/26
    نوشته ها
    523
    14
    34
    نوشته های وبلاگ
    81
    میزان امتیاز
    0

    روغن های تبرید

    روغن های تبرید
    هدف از روغن کاری خوب محافظت از قطعات متحرک و گازبندی قطعات می باشد و برای رسیدن به این منظور رو غن مورد استفاده باید با مبرد و اجزای سیستم از نظر شیمیایی سازگاری داشته و به خوبی به آن مخلوط شود و اما کمترین میزان حلالیت را داشته باشد . در داخل سیلندر یک کمپرسور رفت برگشتی لایه روغن در قسمت های مکش تحت تاثیر درجه حرارت پایین و در قسمت های نزدیک سرسیلندر تحت تاثیر درجه حرارت های تقریبا بالا قرار دارد . از آنجایی که گرانروی روغن با تغییر درجه حرارت تغییر می کند ، در نتیجه در نزدیکی های قسمت مکش روغن دارای گرانروی بیشتری نسبت به قسمت نزدیک سرسیلندر می باشد.
    در هر حال روی کلیه سطوحی که کار می کنند باید یک لایه نازک روغن پاشیده شود. این عمل به وسیله ی رینگ های پیستون صورت می گیرد

    در کمپرسورهایی که فاقد رینگ هستند این عمل به وسیله پیستون صورت می گیرد. روغن باید سریعا در تمام قسمت ها پخش شود . برای این منظور گرانروی روغن نباید خیلی زیاد باشد و از طرف دیگر اگر گرانروی خیلی پایین باشد نمی تواند لایه مناسبی را روی قطعات مختلف تشکیل دهد در نتیجه نمی تواند سطوح قطعات را در برابر سایش حفاظت کند.
    خواص روغن های تبرید:
    1-روغن خیلی رقیق بین سطوح لغزنده باقی نمانده و فیلم روغن تشکیل نشده و سبب سایش قطعات می شود.
    2-روغن خیلی غلیظ بین سطوح متحرک به خوبی جریان نمی یابد.
    3-نقطه ی ریزش آن پایین باشد تا در تمام قسمت های سیستم جریان یابد.
    4-روغن با اغلب مبردها مخلوط شده و رقیق می شود و می تواند به سادگی به همراه روغن سیکل تبرید را طی کرده و به کمپرسور برگردد. البته روغن با بعضی از مبردها مانند آمونیاک مخلوط نمی شود و حتی در خروج از کمپرسور رقیق نیست و به راحتی نمی تواند همراه مبرد سیکل را طی کرده و به کمپرسور بازگردد و لذا در خروج از کمپرسور به منظور برگرداندن روغن به کمپرسور تله ی روغن نصب می شود.
    5-در دمای پایین موم کمتر از خود باقی بگذارد و تا حد امکان در هنگام تماس با سطوح سرد تولید موم نکند.
    6- تا حد امکان در هنگام تماس با سطوح داغ تولید کربن نکند. زیرا روغن های معدنی به وسیله ی گرما تجزیه می شوند و یک لایه کربن نرم و سبک باقی می گذارند و اگر چه اثر تخریبی ندارند ولی یک نوع آلودگی به حساب می آید که مطلوب نمی باشد.
    7- روغن تبرید رطوبت نداشته باشد زیرا تماس رطوبت و روغن با سطح قسمت پر فشار کمپرسور سبب ایجاد لجن و اسید می شود. که لجن می تواند مجرای روغن در کمپرسور را مسدود کند و اسید سطوح داخلی را بساید و در کمپرسور بسته نیزبه سیم پیچ موتور آسیب برساند
    لازم به یادآوری است که روغن تبرید در ظروف سربسته 1لیتری،4لیتری6لیتری،10لیتری 20لیتری و بشکه ای وجود دارد و درب مخازن روغن مبرد نباید هیچ وقت باز نماند تا با جذب رطوبت هوا غیر قابل استفاده در سیستم نشوداین روغن هاجاذب شدید رطوبت هستند.
    تشخیص روغن سالم شامل موارد و توضیحات زیر می شود:
    بوی روغن:
    اگر از روغن داخل سیستم برودتی به هنگام باز شدن بوی نامطبوع به مشام برسد باید روغن تعویض گردد
    رنگ روغن:
    نمونه ای از روغن داخل سیستم را در ظرف شیشه ای بی رنگ ریخته اگر رنگ روغن روشن متمایل به قهوه ای باشد روغن سالم و اگر رنگ آن تیره باشد روغن باید تعویض گردد.
    دربسیاری ازکمپرسورهاسایت گلاس یاهمان دریچه دید وجود دارد که روغن کمپرسوررامی توان دید وتشخیص دهد.
    [SIZE=2]همه قدقد می کنند، اما کیست که هنوز بخواهد خاموش در لانه بنشیند و تخم ها را بپرورد؟[/SIZE]
  2. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    نوشته ها
    بسیار
    برای سفارش تبلیغات با شماره 44238043 تماس بگیرید.

     

نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. الکترو پمپ روغن داغ
    توسط harati در انجمن تجهیزات سرمایشی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2016/12/24, 12:23
  2. روغن های تبرید
    توسط sinoohe در انجمن نگهداری و تعمیرات
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2016/01/05, 16:12
  3. روغن انتقال حرارت
    توسط abdoos در انجمن نگهداری و تعمیرات
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2012/05/22, 14:31
  4. طبقه بندی روغن های پایه
    توسط abdoos در انجمن نگهداری و تعمیرات
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2012/05/14, 13:36
  5. روغنکاری و خنک کاری روغن کمپرسورهای اسکرو
    توسط HVAC در انجمن تهویه و سرمایش
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2012/02/01, 13:34

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •