ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    SAMI
    تاریخ عضویت
    2011/05/26
    نوشته ها
    523
    14
    34
    نوشته های وبلاگ
    81
    میزان امتیاز
    0

    بررسی کندانس در خطوط انتقال دیگ بخار چگونه می باشد

    کندانس لایه ای بخار:

    با انتقال حرارت و از دست دادن انرژی بخار، کندانس در خطوط بخار شروع به تشکیل شدن نموده و بصورت قطرات آب در سطوح انتقال حرارت در می آید.بعد از مدتی، قطرات به هم پیوسته و لایه یکنواختی از آب کندانس تشکیل می شود. این لایه ممکن است مقاومتی بیشتر از ۱۵۰ برابر نسبت به سطوح آهنی و ۶۰۰ برابر سطوح مسی داشته باشد.- کندانس قطره ای بخار:اگر قطرات آب به سرعت به هم پیوسته نشده و لایه کندانس تشکیل نگردد، کندانس قطره ای شکل خواهد گرفت. انتقال حرارت در این حالت بیشتر از کندانس لایه ای است و ضریب انتقال حرارت ممکن است تا ده برابر افزایش پیدا نماید.مقاومت کندانس قطره ای در برابر دیگر عوامل مقاوم در برابر انتقال حرارت ناچیز می باشد، ولی در عمل ایجاد شرایط مناسب جهت تشکیل این نوع کندانس مشکل است.در صورت پوشاندن سطوح با موادی مانند سیلیکول، PTFE ، موم های خاص و اسیدهای چرب، می توان کندانس قطره ای را تا فاصله زمانی محدودی حاصل نمود، ولی با گذشت زمان بازده این مواد تحت تاثیر عوامل فرایند مثل رسوب و اکسید شدن و...کاهش یافته و کندانس لایه ای مجددا تشکیل می شود.از آنجا که هوا عایق مناسبی می باشد، مقاومت بسیار بیشتری در برابر انتقال حرارت ایجاد می کند. مقاومت حرارتی هوا ممکن است بین ۱۵۰۰ تا۳۰۰۰ بار بیشتر از فولاد و ۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ بار بیشتر از مقاومت حرارتی مس باشد.این بدان معنی است که یک لایه هوا با ضخامت ۰.۰۲۵mm دارای مقاومت حرارتی لایه مسی با ضخامت ۴۰۰mm است.این موانع انتقال حرارت نه تنها ضخامت کلی لایه هدایتی را افزایش می دهند، بلکه ضریب هدایت کلی را نیز خواهند کاست. افزایش مقاومت به معنی افزایش اختلاف دما بوده و یعنی از بخار با دمای بیشتری باید استفاده نمود.وجود لایه های هوا و آب در اکثر مبدل های حرارتی به چشم می خورد و یکی از روش های افزایش انتقال حرارت، کاهش ضخامت لایه های مذکور است.ضخامت لایه های مذکور با نصب سپریتور بخار شیرهای هواگیر، تله های بخار، صافی، کنترل سختی و سطح آب بویلر و دیگ بخار، تمیز کردن سطوح، کاهش فشار و دمای کاری تجهیزات (که به کاهش تشکیل رسوب منجر می شود) و ... قابل کاهش می باشند و مطمئنا با افزایش انتقال حرارت، راندمان سیستم را افزایش خواهند داد.
    [SIZE=2]همه قدقد می کنند، اما کیست که هنوز بخواهد خاموش در لانه بنشیند و تخم ها را بپرورد؟[/SIZE]
  2. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    نوشته ها
    بسیار
    برای سفارش تبلیغات با شماره 44238043 تماس بگیرید.

     

نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2016/08/04, 11:46
  2. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2013/01/07, 10:21
  3. کانال فلکسی پی وی سی عایق دار pvc isoafs-pvc
    توسط Admin در انجمن تهویه و سرمایش
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2012/10/18, 15:58
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2012/06/07, 12:05
  5. چک لیست بررسی نقشه های تاسیسات مکانیکی در نظام مهندسی
    توسط Admin در انجمن کاتالوگ ها ، نقشه ها و راهنمای تجهیزات
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2012/04/19, 15:13

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •